Az online jelenlét ma már természetes részét képezi életünknek, és elképzelhetetlen számunkra az, hogy egy-egy céget ne találnánk meg a világhálón. Nem csak kényelmünk miatt van ez, hanem természetesen az értékesítési mutatók javítása érdekében is. A saját céges weboldal elkészítése az első lépés afelé, hogy sikerüljön minél többekhez eljuttatni a szolgáltatás vagy a termékek hírét. Tény viszont, hogy csak az online jelenlét nem bizonyul elegendőnek, hiszen a honlap folyamatos odafigyelést igényel a rajta megtalálható tartalmak kapcsán is. Ha jó tartalommarketinget szeretnél, ahhoz ki is kell dolgoznod vállalatod marketing stratégiáját – mondja a Dog & Pony ügyvezetője.
Annak érdekében, hogy a honlap valóban hozza azokat az eredményeket, amelyeket elvártunk tőle a kezdetekkor, nagyon fontos, hogy a Google előkelő helyére kerülhessen. Ebben nem csak a keresőoptimalizálási szempontoknak való megfelelés vagy például az okostelefonról való gond nélküli elérhetőség játszik szerepet, hanem természetesen a szöveges tartalmak is. A megfelelő szakemberek segítségével olyan stratégia alakítható ki, mely minden szempontot figyelembe vesz és így gondoskodik az ideális megoldás megtalálásáról.
A tartalommarketing során kiemelt szerep jut annak, hogy a publikációs csatornákon majdan megjelentetett tartalmak mely célcsoportnak szólnak. Erre a stílus tekintetében éppen úgy érdemes ügyelni, mint annak kapcsán, hogy kire érdemes bízni a tartalmak elkészítését. A folyamatosság a szövegírás és a cikkek megjelenítése terén is nagyon fontos, s legyen szó akár a social media platformokról, akár a saját weboldalon elhelyezett tartalmakról, vagy a PR cikkekről, az informatív tartalmak folyamatosan hatással vannak a céges eredményekre.
A tartalomfogyasztási szokások sokat változtak az elmúlt években és ezt érdemes szem előtt tartani a tartalommarketing stratégiájának kialakításakor is. Az értékesíteni kívántakkal megcélozni kívánt csoport jellemzőinek ismerete éppen úgy lényeges, mint az, hogy rendszerint milyen problémákra keresnek választ. A határidők tartása és a folyamatos tartalomgondozás érdekében nagyon fontos, hogy az egyes feladatkörök megfelelően kiosztásra kerüljenek, hiszen a tarthatóság és a folyamatosság csak így biztosítható. Profik segítségével a tartalommarketing területéből is kihozható a maximum, ezzel a céges sikereket megcélozva.